17. 2. 2018

Zdravý: kokosovo-ovsený koláč

Fotky sú z februára minulého roka, ale stále sa rada  vraciam k nemu. A to preto, lebo je rýchly, chutný a hlavne v zdravšej verzii, čo oceňujem asi najviac :-). 
     Koláč je zo stránky fitshaker.sk, kde je toho strašne veľa na vyskúšanie :-). 
     Je zvláštne, ako si človek zvykne na potravinu, ktorú predtým vôbec nemusel a vlastne ani nepoznal. Napr. ovsené vločky. Nikdy sme ich doma u rodičov nepripravovali, nikdy sa u nás netradovalo zdravé jedlo. Ja som si k ním našla cestu tiež len možno 4 roky dozadu, keď som sa začala zaujímať o zdravší životný štýl a nie rôzne druhy diét, ktoré som preferovala snáď od 16 rokov :-). 
     Jedno je isté. Ak mám na raňajky ovsené vločky, zasýtia ma na dlhší čas, čo určite oceňujem, lebo nemusím hádzať do seba od rána všetko, čo mi príde pod ruku, kým sa dostaví čas obeda :-). A že vločky sa môžu použiť do koláčov a rôznych jedál, je proste úžasné :-). 
     Samozrejme už z názvu koláča je jasné, že aj tu som použila vločky :-). 


     Koláč je robený v dvoch malých formách, a vyšlo mi 8 kúskov. Pretože som v tom čase nemala ideálnu formu, len väčšie, použila som také zvláštne malé oválne. 

Potrebujeme: 
4 bielka
3 PL kokosového cukru 
2 PL kokosu
3 PL pomletých ovsených vločiek
za hrsť sušených brusníc
1/2 ČL škorice 

     Bielka s cukrom vymiešame na tuhý sneh a primiešame k nim ovsenú múku, kokos a škoricu, ktoré sme si premiešali v inej miske. 





Pridáme za hrsť sušených brusníc, zmes vylejeme do menšej zapekacej formy na papier na pečenie, posypeme kokosom ... 



... a pečieme cca 15 minút na 200°C. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára