22. 8. 2018

Banánový koláč

     Pozerám, že som sa tu dosť dlho neukázala, tak aby som si niečo prihodila sem. Nemám teraz veľa času, ale vlastne ani obdobie, kedy by som len, lebo mam chuť, napiekla niečo. Hádam sa to krásne obdobie a chuť vráti :-D. Nehovorím, že nepečiem, ale nie je to to, čo bolo. 
     No a ak niečo napečiem, tak niečo rýchle aby som nemusela stáť v kuchyni hodiny. Ako napríklad tento banánový koláč. Bol rýchly, jednoduchý, vláčny, ľahučký....skoro ako banana bread, akurát sa tam pridali ešte orechy a kyslá smotana. 
     Vyskúšajte. Je fakt dobrý. A hrnčekový :-D.



Potrebujeme:
2 vajcia
1 hrnček tmavý /alebo aj biely/ kryštálový cukor
1 vanilkový cukor
1/2 hrnčeka oleja
3-4 /najlepšie/ prezreté banány
2 PL kyslej smotany
1 a 2/3 hrnčeka polohrubej múky
1 ČL sódy bikarbóny
2 ČL prášku do pečiva
1/2 ČL mletej škorice
1/2 ČL soli
2/3 hrnčeka vlašských orechov 

     Vymiešame si vajcia s cukrami do penista. Primiešame olej, roztlačené banány a kyslú smotanu. 
     V inej miske si zmiešame polohrubú múku, sódu bikarbónu, prášok do pečiva, škoricu, soľ, posekané orechy. Do suchých ingrediencií vmiešame tekuté, premiešame, vylejeme do pripravenej formy vystlanej papierom na pečenie a pečieme cca 45 minút. 
     

     Čas pečenia závisí od toho, akú veľku formu na pečenie použijete. Čím bude menšia, tým bude koláč vyšší a bude sa piecť dlhšie. 




     Koláč môžeme poliať čokoládou a posypať práškovým cukrom. 
     Tento super rýchly recept som vylovila fakt akoby z archívu, takých 6-7 rokov si poležal u mňa a vytlačila som si ho zo stránky nadhlad.sk.

11 komentárov:

  1. Tento kolacik je vazne skvely :) Dakujem 😘

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Prvy bananovy kolac, ktory nam chutil 😎. Je uzasny

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na kolko stupnou treba vyhriat ruru?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ..troska som si to upravila a urobila babovku��
    Velmi dobry recept, mily blog, cele dobre to je.��

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak tento kolac robim uz tretikrat za 2 tyzdne.Najprv ako kolac, potom vo forme na bananovy chlebik a nakoniec ako muffiny.Cukru davam menej a polovicu muky nahradim namletymi ovsenymi vlockami.Vzdy je perfektny, fakt super recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyborny kolac, akurat cukru davam max 1/3 z receptu a do cesta pridavam lanove semiacka

    OdpovedaťOdstrániť
  7. fantastický, vyskúšala som, mnamka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Zdravím, prosím na kolko stupnov to piect?😁😊

    OdpovedaťOdstrániť