13. 2. 2018

Výborná čučoriedková torta





     Píšem výborná. Nebudem klamať, keď napíšem, že som ju neochutnala. Ani v priebehu pečenia, plnenia, ani hotovú /dnes je 18-ty deň bez sladkostí u mňa a stále sa držím :-)) /, ale .... ! keď som videla, ako doma z tanierov mizla v priebehu pár minút, tak som hneď vedela, že sa podarila. A nakoniec - môj manžel je mojím prvým a prísnym kritikom - a rýchlosť zjedenia kúska torty s poznámkou .... " mamka, torta je úžasná.... " hovoria za všetko :-). 
     Tortu som piekla podľa Adriany Polákovej zo stránky lidl.sk. A i keď je tam videopostup na túto tortu, trošku som sa bála, pretože som piekla dva koláče z knihy Adriany Polákovej a nevyšli mi. 
Korpus piekla v dvoch 18 cm formách, ktorý potom rozrezala na 4 kusy. Ja som použila 21 cm formu, veď to veľa neodskočí od tých 18 cm a teda myslela som si, že ak ho rozrežem na 3 kusy, bude to OK. Vyšlo mi toto .... 



..... takže som musela upiecť korpus ešte jeden !!! I keď nerozumiem ....
     Do plnky ide aj salko. Koľko? Je len na Vás akú sladkú plnku chcete. Ja som dala pol plechovky a keď som videla neskôr, že plnka netuhne,  tak som si povedala, že koniec s Adrianou a jej receptami. 
Ale... dám jej ešte šancu :-). Plnka stuhla dostatočne. Torta bola cez noc v chladničke. 

     Pri korpuse uvádzam ingrediencie na 1 korpus - samozrejme - ktorý môžete rozrezať na 2 časti. Ja som po upečení zistila - ako vyššie uvádzam - že korpus mi výjde na dosť nízku tortu, tak som piekla korpus ešte raz. Ak máte svoj vlastný, obľúbený a upečiete vyšší, použite svoj :-). 


Potrebujeme: 

Korpus:
220 g zmäknutého masla
200 g práškového cukru
4 vajcia
1 ČL prášku do pečiva
220 g polohrubej múky
kôra z 1 citróna
čučoriedkový džém

Plnka:
250 g bezhrudkovitého tvaruhu
250 g mascarpone
cca 1/2 plechovky salka
čučoriedky 

Poleva:
tmavá čokoláda
smotana na šľahanie
trošku masla

Ozdoba
čučoriedky
cca 50 g kryštálového cukru
30 ml vody
1-2 PL práškového cukru

     Vymiešame si zmäknuté maslo s práškovým cukrom a po jednom primiešávame vajcia izbovej teploty. Prisypeme kôru z jedného citróna a polohrubú múku zmiešanú s práškom do pečiva vmiešame do zmesi ručne. Cesto je hustejšie.



  
   Tortovú formu si vyložíme papierom na pečenie a uložíme cesto na korpus. Pečieme cca 30 minút na 180°C. 
     Po upečení necháme trošku vychladnúť a korpus vyberieme z formy na mriežku celkom vychladnúť. 

     Na plnku si vymiešame tvaroh s mascarpone a potom primiešame salko. Salko pridávate podľa toho akú sladkú plnku chcete. Ja som použila pol plechovky. 




          Korpus si rozrežeme, a každú časť natrieme čučoriedkovým džémom. Natrieme plnkou, posypeme čučoriedkami a uložíme ďalší korpus. Na vrch korpusu a niečo aj po bokoch dáme zostávajúcu plnku, polejeme polevou a ozdobíme sladkými čučoriedkami. 

     Polevu - teda ganache ja robím od oka. Do misky si nalámem čokoládu /teraz som použila asi 3/4 tmavej 60 percentnej čokolády zo 100g /. V inej miske si zohrejeme sladkú smotanu /použila som 250 ml/, hrejeme len do bodu varu, zalejeme ňou čokoládu, necháme roztopiť. Už podľa konzistencie vidíme,  či je zmes hustá alebo riedká a podľa toho si ju upravíme, teda buď dolejeme smotanu alebo pridáme trošku čokolády. 



Nakoniec vmiešame trošku masla, premiešame a nalejeme na tortu. 


     Ako ozdobu môžeme použiť čerstvé nesladené čučoriedky alebo môžete roztopiť kryštálový cukor v troške vody a touto zmesou zaliať čučoriedky. Trošku, kým sladká zmes nebude sčasti vychladená, ponecháme čučoriedky v nej a potom ich pomocou lyžice vyberieme na papier na pečenie, posypeme práškovým cukrom a necháme postáť. Uložíme na tortu. 



     Nabudúce použijem svoj vlastný recept na korpus, kde z jednej dávky môžem korpus rozrezať aj na 3 razy a nemusím používať také množstvo cukru, masla a napríklad aj múky :-). Nič iné meniť netreba :-). 







2 komentáre:

  1. Ahoj Martinka, tiež mi nevyšli všetky recepty, ale väčšinou pečiem iba na rodinné príležitosti, tak to veľmi neprekáža. Tvoja tortička vyzerá skvelo, plnku s mascarpone som robila viackrát, ale so salkom ešte nie, možno vyskúšam.
    Emily
    (Môj komentár sa zobrazí, ako anonym, neberie mi cez môj blog, asi vieš, kto som).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Emily :-). Samozrejme viem, kto si :-). Akože všeobecne je veľa koláčov, čo mi nevyšlo, ale bola som najprv zúfala, lebo ako píšem od Polakovej mi nevyšiel ani jeden !!! Už som si myslela, že ani táto torta, no nakoniec všetko vyšlo :-). Mascarpone plnka je veľmi vďačná a dobrá aj so sladkou šľahačkou :-). Pekný deň prajem

      Odstrániť