2. 2. 2015

American cheesecake

     Ach... ten ja milujem. Pre mňa the best cake. Ale stále mám rešpekt pre tými zložitejšími, preto sa stále točím pri tých jednoduchších. Aj tento je jednoduchý, lahodný /ako všetky/ a nie príliš sladký. Ide tam síce väčšie množstvo syra, ale za tú chuť to stojí. A nepečiem ho každý týžden. 


Potrebujeme: 
100g maslových sušienok svetlých
100g masla
900g syru Mascarpone /Philadelpia/
6 vajec
200 ml smotany na šľahanie 
200 ml kyslej smotany /30%/
150 g krupicového cukru
2 plné PL hladkej múky
citrónová šťava
1 PL vanilkového extraktu




Sušienky si rozdrvíme /alebo pomelieme/, zmiešame s rozpusteným maslom  a natlačíme do tortovej formy vyloženej papierom na pečenie. Ja som použila formu s priemerom 27cm, v original recepte bolo 24cm. Necháme v chladničke, kým si pripravíme náplň.  
     Náplň si pripravíme vymiešaním na najnižšom stupni syrov, vajec, šľahačkovej a kyslej smotany, cukru, múky, citrónovej šťavy / z jedného citróna/ a vanilkového extraktu.  
     Vymiešaný krém vylejeme na vychladený korpus a pečieme naprv 15 minút na 220°C a potom ďalších 70 minút na 135°C.  
     Do rúry sa vloží miska /alebo ďalší plech/ s horúcou vodou, aby sa koláč neprepadol a ponecháva sa v rúre po dopečení ešte ďalšiu hodinu / už vo vypnutej rúre !!! /.


   Po hodine ho z rúry vyberieme a dáme do chladničky poriadne vychladnúť. 



Už len nakrájať, ozdobiť - v mojom prípade mrazené ovocie a zmrzlina - a môže sa vychutnávať. Je dokonalý. 



Zdroj: http://www.prozeny.cz/recepty/recepty-a-vareni/moucniky-a-dezerty/31327-mate-chut-na-cheesecake-udelejte-si-ho-doma








2 komentáre: