23. 2. 2015

Oblíž prst

     Klasika...ale výborná. A všetkým známa. Tento koláč mi pripomína domov, 3-izbový bytík, ktorý bol každú neďeľu prevoňaný všakovakými vôňami koláčov mojej mamky. A tento bol pečený veľmi často. Keď sa s mamkinho každotýždňového pečenia stalo občasné, kopec receptov sa nepieklo, na veľa sa aj pozabudlo...a veru že som si pri prezeraní internetových stránok naďabila aj na božskýýý oblíž prst a to na tejto stránke, tak si ho sem prilepím.


Potrebujeme:
Korpus
5 vajec
200g kryštálového cukru
5 PL vody
1 PL kakaa
170g polohrubej múky
1/2 bal. prášku do pečiva
Plnka:
500 ml mlieka
5 žĺtok
170g kryštálového cukru
1 vanilkový cukor
250 g mäkkého masla
4 plné PL hladkej múky
Sneh
5 bielok
200g kryštálového cukru


     Z bielok si vyšľaháme tuhý sneh. Na korpus si vyšľaháme žĺtka s cukrom /radšej dávam práškový cukor, síce neviem aký je v tom rozdiel, lebo pri kryštálovom je to nekonečný príbeh/ a postupne po lyžiciach pridávame horúcu vodu. Poriadne vyšľaháme do peny. Pridáme postupne zmiešanú múku s kakaom a práškom do pečiva na striedačku s vyšľahaným snehom. Vyšľahané cesto nalejeme na stredne veľký plech a pečieme na 18O°C - až do upečenia :-)). Proste neodstopovala som si to, tak treba odsledovať. 
     Kým sa nám cesto pečie, tak si zmiešame v miske mlieko, žĺtka, kryštálový cukor a vanilkový cukor a hladkú muku, z čoho si uvaríme hustý puding. Necháme vychladnúť - občas premiešame. Zmäknuté maslo vyšlaháme a postupne do neho zapracujeme vychladený puding. Premiešame a dáme na vychladnutý korpus. 


Dáme do chladu, kým si postojíme pri sporáku pri miešaní bielok s cukrom nad parou. "Milujem to" !!!!! 


     No ale čo - aspoň mám času rozmýšľať nad hocičím :-). 

     Rozotrieme na vychladenú žĺtkovú plnku, ozdobíme a necháme znova vychladnúť. 










1 komentár:

  1. Tak ja som tento zákusok utiekla podľa tohto receptu a vôbec mi nechutí, strašne sladký samy cukor a krém samé maslo. Neodporúčam. Fuj.

    OdpovedaťOdstrániť