23. 2. 2015

Cesto na pizzu

... pre mňa naj ... naj... najlepšie. Je milión spôsobov prípravy cesta, každý má to svoje naj. Pre mňa je naj toto. Cesto nekysne, je tenké, čo mi máme radi a urobím z toho 3 pizze. Dcéru teraz nemám doma, takže sme traja, pre každého jedna pizza :-)). 




Potrebujeme:
1/4 l mlieka
1 dcl oleja
1 a pol ČL soli
1/2 bal.prášku do pečiva
500g polohrubej múky
1 čerstvé droždie / ja dávam sušené, na ktorom aj máte napísané koľko sušeného nahradí čerstvé droždie/


Cesto si zamiesime - ja som napísala poradie ako dávam do pekárničky. Cesto nekysne. Ja si ho trošku najprv rozvaľkám a potom rozťahujem naolejovanými rukami. 


Vytvarujeme okrúhlu pizzu, potrieme kečupom - ja do neho popučím cesnak, natriem na pizzu, posypem pizza korením a dávam čo ma napadne. Ja mám rada zeleninovú, manžel klobáskovú a salámovú, syn a dcéra klasiku šunka, kukurica, syr.... Posypem syrom, dám do rúry a sledujem. Nemám určený čas na upečenie. Proste otvorím a keď vidím, že cesto už chytá farbu, pridám jedno-dve vajcia a dám späť, kým nie je cesto upečené a vajičko už nie je surové. 




2 komentáre:

  1. Ahoj Rikinka, ďakujem za komentárik. Nedá sa povedať, ktorý blog je krajší alebo lepší. Každá tu dávame to najlepšie zo seba a každá sa venujeme niečomu inému. Tvoje recepty sa mi páčia, väčšinou ich máš odskúšané a môžeš ich preto odporučiť ďalej.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-)). Ja tiež nehovorím, že ten je krajší a ten menej. Len som chcela povedať, že sa mi tvoj blog a tvoje výtvory páčia. Páčia sa mi takého ručné práce, ale ja na to proste nie som...

      Odstrániť