3. 9. 2019

Zdravá: jogurtovo jahodová torta

Po 30 dňoch bez akýchkoľvek sladkosti - nezdravých, zdravých - proteinových som sa tešila, že si upečiem niečo fajnové. Sladké a pritom zdravé. Pretože by bola škoda po mesiaci bez sladkostí sa napchať kadečím. Fakt by som bola na seba nahnevaná.
     A síce táto tortička možno nebola práve to, čo som chcela :-D, jednoducho ju musíte vyskúšať a upiecť si ju. 
     Je to tak jednoduchá torta, že síce som nemala vôbec tušenie, čo si urobím a v priebehu 30 minút som ju mala hotovú v chladničke. Ingrediencie sú v torte použité také, ktoré mám stále doma poruke, takže som sa do toho pustila. 
     A posúvam ju ďalej, pretože si to zaslúži :-D. 


     U tejto torty môžete použiť ako sladidlo stéviu, xylitol / k tomuto som sa ja zatiaľ nedostala/ alebo kokosový cukor, ktorý je hnedej farby a použivam ho stále. Takže som ho použila aj teraz a preto spodná - jogurtová vrstva - nie je biela - jogurtovo biela - ale dohneda. Možno nabudúce by som použila predsa len stéviu pre krajší vzhľad vrstvy :-D
     Vrch - jahodová vrstva - je dierkatý. Je to pravdepodobne tým, že som ju rýchlo chcela dať do chladu a ochutnať a po rozmixovaní som to nepremiešala ale priamo naliala do formy :-D. 

Potrebujeme: 

Spodná /vločková/ vrstva
350 g rozmixovaných vločiek
3 PL medu
2 PL kokosového oleja
1/2 ČL škorice

Jogurtová vrstva
500 g jogurtu
1/2 hrnčeka kokosový cukor /stévia, xylitol/
3 PL želatína
3 PL voda

Jahodová vrstva
500 g jahôd
200 g jogurt
2 PL citrónová šťáva
3 PL želatina
3 PL voda

   

Na spodnú vrstvu si zmiešame všetky ingrediencie. Hmota má byť lepkavá a bude hustá. Ja som použila ešte asi 3 PL vody, pretože hmota bola sypká. Natlačíme to do tortovej formy /ja som použila aj papier na pečenie pod vrstvu a formu s priemerom 22 cm/ a dáme bokom. 


Pri tejto jogurtovej vrstve si najprv pripravíme želatínu - v hrnci si zmiešame v 6 PL vody  6 PL želatiny a trošku ohrejeme na plameni , kým sa želatína nerozpustí. Dáme bokom. 
     Zmiešame si jogurt s cukrom a polovicou želatinovej hmoty. Poriadne premiešame a vlejeme na spodnú vrstvu. Dáme do chladu. 

     Na jahodovú vrstvu si odstopkujeme umyté jahody a zmixujeme ich spolu s cukrom, jogurtom, citrónovou šťávou a zvyškom želatínovej hmoty. Mne medzitým želatína trošku stuhla, tak som si ju nanovo trochu ohriala. 
     Vymixujeme, vylejeme na jogurtovú hmotu,  a šup s ňou do chladničky kým poriadne nestuhne. 
     Ozdobíme. 





Zdroj: fitrecepty.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára