10. 11. 2019

Zdravá čokoládová bomba torta

     Tak toto je niečo ! Táto torta predčila moje očakávania ! Vyzerala dobre, ingrediencie v nej vyzerali dobre, ale to čo vyšlo z rúry po dopečení a následnom ochutnaní - bolo niečo, čo som neočakávala. Neočakávala preto, lebo ak pečiem nejaký koláč, kde nie je cukor, je dobrý, ale predsa by som tam nejakú tú štípku sladidla pridala. V tejto tortičke to ale vôbec nie je potrebné. Síce sú tam banány, ale povedzme si to rovno, niekedy tie banány cukor nenahradia :-D. 
     Takže - táto torta je bez cukru a múky a ja verím a som presvedčená, že aj tým, ktorí cukria a majú radi sladké / ja tiež !!!! / bude táto torta chutiť :-D !!. 
     Ozdobiť si ju môžete čím chcete, ja som zvolila kešu a banány čím zrelšie použijete tým lepšie. Čím zrelšie, tým sladšie :-D. 



Potrebujeme: 
3 vajcia
2 banány 
50 g rozpustené maslo
150 g biely jogurt
170 g ovsenej múky
30 g kakao
1 ČL prášok do pečiva
štípka soli 
Krém: 
200 g horká čokoláda
2 banány
350 g mascarpone

     V jednej miske si zmiešame tekuté suroviny .... vajcia zmiešame s popučenými banánmi, pridáme vlažné roztopené maslo, jogurt a premiešame. 
     V druhej miske si zmiešame suché suroviny - ovsenú múku, kakao, prášok do pečiva a soľ a postupne ich pridávame k tekutým surovinám. 
     Všetko spolu premiešame a uložíme do okrúhlej formy s priemerom 25 cm na papier na pečenie. 
Pečieme cca 35 minút na 180°C. Necháme vychladnúť. 



     Na krém si jednoducho rozpustíme horkú čokoládu nad parou, necháme trošku vychladnúť stranou, kde potom pridáme popučené banány a mascarpone, ktoré by malo mať izbovú teplotu, Všetko premiešame mixérom a dáme na vychladený korpus. 


     Ozdobíme povrch torty čím chcete a dáme do chladu, kým krém nestuhne. 



Zdroj: lenivakucharka.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára