23. 10. 2017

Chocolate chip cookies

Jednoduché, chutné, chrumkavé na povrchu a vláčne vnútri, niektoré len chrumkavé, niektoré len vláčne a mäkké... na milión spôsobov. Také sú cookies. Choc chip, double choc, triple choc, biela čokoláda s malinami, red velvet cookies, s marhuľami.... fakt ich milujem. 
     Moje prvé pokusy boli nanič, pretože po stanovenom čase pečenia boli pre mňa veľmi mäkké, akoby len spolovice upečené, tak som ich stále šupla späť do rúry, čo bola zásadná chyba a preto boli moje prvé cookies stále tvrdé :-). 
Oni sa nieže zdajú mäkké po určenom čase pečenia, oni sú mäkké. A takéto ich aj musíte z rúry vybrať a nech poriadne vychladiť. 
Ja som si povedala.... "boože, také jednoduché... ". Ale aj také jednoduché môžete pokaziť :-)). Ako ja. 
     Základ na cookies je maslo, vajce, sóda bikarbóna, hnedý a biely cukor, prášok do pečiva, múka a čok čips alebo stačí aj na malé kúsočky nasekaná čokoláda. Vyšlo mi 27 ks,, záleží aké veľké si ich urobíte. Môj syn si ich tesne pred pečením objednal všetky do školy pre spolužiakov, takže som musela z jednej väčšej urobiť dve menšie cookies aby aspoň jednu som ochutnala :-). 
     Tak podme na to :-).




Potrebujeme: 

225 g mäkkého masla /izbová teplota/
200 g hnedého cukru
225 g jemného cukru
3 vajcia
1 ČL soli
1 ČL vanilkového extraktu
1 1/2 ČL sódy bikarbóny 
435 g hladkej múky
400 g mliečnej čokolády nasekanej na menšie kúsky

     Ako to pri pečení zvyčajne býva, rúru si predhrejeme na 190°C. 

Zmäknuté maslo si poriadne poctivo vymiešame s hnedým aj bielym cukrom a postupne pridávame vajíčka a šľaháme do svetlej zmesi. Pridáme soľ, vanilkový extrakt, sódu, prešľaháme. Nakoniec pridáme múku zmiešanú s čok čip a už len vareškou celú zmes premiešame. 




 Na plech vyložený papierom na pečenie už len kôpkujeme pripravené cesto lyžicou, naberačkou na zmrzlinu, ako je Vám dobre, necháte medzi jednotlivými cookies dostatočný priestor, pretože pečením spľasnú a zväčšia sa. 
     Ja pri mojej rúre som ich piekla cca 9 minút na 190°C. Moja rúra je veľmi zlá - vzadu pripeká, vpredu je to ako tak a ako kedy .... :-(. 
     Vyberieme, necháme na papieri poriadne vychladnúť a už len stačí zaliať kávičku, kakavko, čajík alebo len obyčajné mlieko a vychutnávať si úplne úžasné cookisky :-)). 











































Zdroj: chute-sveta.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára