1. 5. 2017

Pavlova čokoládová

Vynikajúca. Doma som skúšala prvý krát a musím povedať že lahôdka :-)


     Recept mám samozrejme z internetu, vytlačený, a dobre starý :-). Takže neviem určiť ani zdroj tohto receptu. 

Potrebujeme: 
6 bielka
300 g práškový cukor
3 PL kakaa
1 ČL octu
50 g tmavá čokoláda

Krém:
smotana na šľahanie
ovocie
nastrúhaná čokoláda na ozdobenie 


     Rúru si predhrejeme na 180°C a pripravíme si plech na pečenie vystlaný papierom na pečenie. 
     Bielka si vyšľaháme dotuha a potom postupne po lyžiciach vmiešaváme práškový cukor. Vmiešame aj kakao a ocot. Cesto vylejeme na plech, vytvoríme kruh a vôbec nemusí byť dokonalý. 



     Ja som mala buď malý plech alebo veľa cesta :-). Nie, srandujem. Plech som mala klasický, takže na korpus bolo toho dosť. Ja som ešte urobila 2 malé pavlovky, ale nabudúce urobím len malé tortičky :-). 
     Vložime do rozohriatej rúry a hneď stiahneme teplotu na 150°C, pričom pečieme cca 60 minút /každý podľa vlastne rúry/. Ak Vám torta začne praskať, mala by byť hotová. Po dopečení a vypnutí rúry necháme pavlovu trošku v rúre vychladnúť. 

     Niekto robí krém mascarpone-šľahačkový, niekto len zo šľahačky. Ja som zvolila len smotanu na šľahanie, ktorú som vyšľahala s troškou cukru a zopár kvapkami vanilkového extraktu. Rozotrieme na tortu, ozdobíme ovocím a ozdobíme postrúhanou čokoládou. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára