10. 5. 2017

Banánové rohlíčky

Tak si trošku urobíme Vianoce :-). 
     Je veľa receptov na parížske rožky, či čokoládové alebo iné, no ja roky pečiem len tieto - zvyčajne na vianoce, ale určite by som si ich dala aj viac krát do roka, len je to trošku viac časovo náročné a nechce sa mi :-). 
Tieto rožky sú fantastické a dokážem ich zjesť - teda dosť !!! - na posedenie. Neviem presný počet, koľko ich urobíte, ale okolo 60 ks určite ! :-). A záleží aj akej veľkosti máte formičky a taktiež by som si tieto rožky vedela predstaviť vo formičke na orechy :-).
     Pretože som recept mala prepísaný na papieri, neviem meno autora, len viem že ho mám z mimibazáru :-). 


Nemám lepšiu a kvalitnejšiu fotku /síce ja zatiaľ ani neviem fotiť kvalitne :-)/ a posledné Vianoce som všetko čo som chcela fotila len z rýchlika, pretože ako vždy... mesiac dopredu sa pripravujem a pečiem dva dni pred Vianocami :-D. 

Potrebujeme: 

Cesto:
200 g masla /alebo Palmarín, ale ja tento vôbec nepoužívam/
300 g hladkej múky
70 g mletých orechov
150 g práškového cukru
1 vajce

Plnka:
500 ml mlieka
2 banánové pudingy /ale kľudne môžete použiť aj vanilkové alebo smotanové/
6 PL kryštálového cukru
250 g masla /Palmarínu/

Poleva:
200 g bielej čokolády


     Zo všetkých surovín na rohlíky si vypracujeme cesto, ktoré nechladíme, ale rovno vkladáme do formičiek na rohlíky. Formičky nevymasťujeme ničím. Pečieme cca 8-10 minút na 180°C - je potrebné kontrolovať. 



     Rohlíky maximálne 5 minút po dopečení povyberám z formy, vonku idú krásne hladko a nechám vychladnúť. 

     Banánovú /smotanovú alebo vanilkovú/ plnku si urobíme ako klasický puding. V 100 ml mlieka si rozmiešame oba pudingy, zostatok mlieka - 400 ml varíme s cukrom a keď nám začína vrieť, vlejeme pudingy rozmiešané v mlieku a uvaríme hustý puding, ktorý si dáme vychladnúť.
     Maslo si poriadne vyšľaháme a postupne po lyžiciach pridávame vychladnutý puding, ktorý si preložíme do vrecúška na zdobenie a nanášame na vychladnuté rožky. 
     Nakoniec rohlíky polejeme bielou čokoládou, ktorú si ja dávam rozpustiť nad zovretú vodu - mimo platne, ale môžete si urobiť aj hustejšiu ganache polevu, kde si dáte zohriať smotanu na šľahanie do bodu varu, viac nie a vylejete ju na na kúsky nalámanú čokoládu, necháte rozpustiť a rožky ozdobíme. Pomer smotany a čokolády na ganache neviem presne, ale ak použiteje 200 g čokolády, zalejte ju cca 100-150 ml smotany a už uvidíte, či je tá poleva stále hustá a treba tam ešte smotany doliať. Proste nech nie je riedka a ani príliš hustá. 


A to je všetko. Mne tieto rožky vydržali fakt od Vianoc do Nového roka a ešte dva dni po Novom roku :-). 
     Vydariť sa Vám určite vydaria, lebo to nie je nič komplikované a nech Vám chutia :-). 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára