28. 9. 2016

Čokoládovo-banánové cookies

Málokedy prídem k receptu cookies, ktoré sú krehučké, jemné. Na obrázku sa zdajú byť pripečené, ale nie sú. Je pravda že z polovice sú tmavšie ako je druhá polovica, ale takto mi pečie moja nová rúra :-((. Zjedli sa ku kávičke :-). Použite aj nasekané orechy. Bude to určite ešte lepšie. Môj syn orechy nemusí, takže som ich vynechala. Moja rodina miluje cookies, takže dalšie do zbierky. Vynikajúce. 


Potrebujeme: 
1 zrelý banán 
150 g mäkké maslo
150 g hnedý cukor
1 vanilkový cukor
1 vajce
200 g hladká múka
1/2 ČL sóda bikarbóna
1/2 ČL soli
200 g tmavej čokolády
50 g nasekané orechy

Banán popučíme vidličkou. Vyšľaháme maslo na nadýchanej hmoty. Pridáme hnedý a vanilkový cukor a nepretržite miešame. Pridáme vajce a banán a premiešame. 
Preosejeme do misky múku, pridáme k nej sódu bikarbónu a soľ. Postupne pridávame mix múky do maslovej hmoty a všetko spolu vymiešame do hladkého cesta. Nakoniec primiešame nasekanú čokoládu a taktiež orechy. 



Rúru si predhrejeme na 180°C. Na plech položíme papier na pečenie. Tvarujeme malé guľôčky - o trošku menšie ako na fotke - a ukladáme ich na plech asi tak 7-8 cm od seba. 
Pečieme cca 15 minút do zlatohneda. Upečené necháme na mriežke vychladnúť a mini sladkosť ku káve je na svete. 

Nepamätám, koľko presne kúskov mi vyšlo, ale 15 ich bolo určite :-). A záleží aj aké veľké si ich urobíte. 


Zdroj: kniha Brownies and cookies

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára