6. 4. 2015

Salted caramel cheesecake

Na tieto Veľkonočné sviatky som mala - ako vždy - pripravených viacero koláčov, ktoré som chcela napiecť. Chcela. No od dvoch som upustila, pretože čas nepustil a už aj manžel si popod nos pohundrával, že zase strávim sviatky v kuchyni. Ale stihla som urobiť dva nové - pre mňa - neodskúšané recepty a bol to dobrý výber :-). Koláče so salted caramel som na Slovensku vôbec neskúšala. Ochutnala som ich až tu v Škótsku a musím povedať, že mi to zachutilo. Prvé som chutnala veľmi opatrne, veď - slaný karamel, ako to môže byť dobrá chuť? Slaný karamel, plnka z horkej čokolády - zvlášne dobrá chuť. 
     Jednu chybu čo som urobila /alebo som si myslela, že to bude OK/, bola tá, že som sušienky natlačila na dno tortovej formy, čo bolo ok, ale keď som nakoniec celý cheesecake chcela presunuť z podložky na stojan, bez šance. Takže som zrejme mala dať sušienky na papier na pečenie. Neviem. Ako to robite Vy?




Potrebujeme:
Sušienkový základ:
180g sušienok
90g masla
Slaný karamel:
200g granulovaný cukor
100g masla - kocky
100 ml smotany na šľahanie
1 ČL soli
Čokoládová plnka:
300g mäkkého syra /ja som použila mascarpone/
70g práškového cukru
400 ml smotany na šľahanie
200g horkej čokolády


Sušienky si rozdrvíme buď v robote alebo v plastovom sáčku s pomocou valčeka. Rozpustíme maslo a trošku vychladené ho vylejeme do sušienok. Dobre hmotu prepracujeme a natlačíme do formy s priemerom 23 cm s odnímateľným dnom. Dáme do chladu. 


   Cukor rozpustíme na miernom ohni do svetlo-zlatistého sirupu. Mne sa podaril tmavší. Ale neprihorel :-). Postupne všľaháme kocky masla a pomaly prilievame smotanu. Vyšľaháme ručne. Odstránime z tepla, pridáme soľ a dáme na 2 hodiny do chladu pre zahustenie. Po dvoch hodinách je slaný karamel hustý, vymiešame mixérom 2-3 minútky. 2/3 rozotrieme na sušienkový základ, ostatok si odložíme na dozdobenie a vrátime do chladničky. 




Na plnku si vymiešame spolu syr s cukrom. Osobitne vyšľaháme smotanu s troškou cukru, kto potrebuje, použije aj stužovač šľahačky a pridáme k vyšľahanému syru s cukrom. Rozpustíme si čokoládu nad parou, až je hladká a vylejeme do smotanovej zmesi. Nedávala som ju horúcu, trošku som počkala, kým neprechladne. Vyšľaháme všetko spolu na nízkej rýchlosti, kým sa všetko nespojí a zmes nie je hladká a hustá. Zmes uložíme na karamelovú vrstvu, vyhladíme a dáme do chladničky na hodinku, ja som ho potom vybrala, ozdobila vajičkami, dozdobila zvyšným slaným karamelom a dala znova do chladničky na 3 hodky, prípadne aj na noc. 
     Slaný karamel po vyšľahaní bol hustejší. Keď som dávala zbytok na hotový cheesecake, tak som ho vložila do sačku, odstrihla koniec a ozdobila vrch, lebo z lyžice by mi ťažko tiekol :-). 





Nakoniec už len odstránime formu a prenesieme koláč na servírovací tanier. Ja - ako som písala hore - som ho nepreniesla, lebo by sa mi celý rozbil. Mala som zrejme použiť papier na pečenie pod sušienky. Prvý kúsok sa krojil ťažšie, ale potom to bola už pohoda a jesť ho ešte väčšia :-). Výborný. 



Recept mám z nejakého anglického časopisu a tu je originál: 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára