27. 4. 2015

Kokosovo čokoládová torta

     Torty nepečiem často. Veľmi by som chcela aspoň raz za čas upiecť poťahovanú tortu. Teda upiecť tortu nie je problém...problém je ten poťah. Buď nemám potrebné náradie, alebo ingrediencie, alebo nemám čas - lebo urobiť doplnky, postavičky a neviem čo ešte, je pre mňa viac ako dosť, alebo robím tortu narýchlo a skončím pri obyčajnej bez poťahu. I keď - čítala som kde-tu na nete, že ľudia si teraz viac žiadaju obyčajné nepoťahované torty, ktorých je v obehu dosť.
     Na túto tortu som pozerala dosť dlho. Piekla som ju dvakrát. Prvýkrát som ju piekla pre susedkinu vnučku na narodeniny. Samozrejme že väčšinou pečiem bez premyslenia a prvýkrát skúšané koláče, torty pečiem pre cudzích, neochutnané a potom sa chytám za hlavu, že preeeeeboha, dufam, že bude dobrý :-). Našťastie zatial bolo všetko excellent, ale fakt s tým už musím skončiť :-).
     Tak to bolo aj s touto tortičkou. Upiekla, posunula ďalej a čakala...stále chcem vedieť odozvu. 2 dni nič...Och bože, asi som to pokazila. No po dvoch dňoch prišli slová vďaky, pochvaly .... vraj zatiaľ najlepší koláč /torta/, ktorú odomňa jedli. Nevedeli si vynachváliť. Bolu uveličení. Bola som rada. Akurát že som ju nechutnala. Tu je "nie pre nás" tortička. Ospravedlňujem sa, zabudla som spod torty vytiahnúť papier :-).



     Takže keď bola vychválená do nebies, povedala som si, že ju musím urobiť pre nás. Jasné, že som hútala dať poťah, ale navrchu je šľahačka, takže asi ťažko. Mala som narodeniny, aj výročie s manželom, tak som išla do toho. Myslím, že u Lucky, zlý recept nenájdete :-).



Potrebujeme:
Cesto:
5 bielkov
130 g práškového cukru
1 vanilkový cukor
1 PL polohrubej múky
1 ČL prášku do pečiva
200 g  jemného kokosu
džem

Čokoládová plnka:
150 g čokolády na varenie
100 ml mlieka
100 g práškového cukru
1 vanilkový cukor
5 žĺtkov
200 g masla
1 ČL rumovej arómy /rum/
1 PL kakaa

Šľahačka:
350 ml smotany na šľahanie
1 vanilkový cukor
stužovač šľahačky /ak treba/
trošku cukru

Na cesto si poriadne vyšľaháme bielka so štípkou soli, do ktorých postupne pridáme práškový a vanilkový cukor, polohrubú múku, prášok do pečiva a nakoniec vsypeme kokos, ktorý už len varechou poriadne zmiešame s ostatnými igredienciami. Pri prvej torte som asi miešanie zanedbala, lebo cesto mi vyšlo tuhé, ale pri mojej torte som miešanie nepodcenila a cesto som pekne do formy vliala.



Pečieme 25-30 minút na 160°C. Kontrolujeme, aby kokos neprihorel. Korpus necháme vychladnúť a natrieme džemom, aby bol kokosový korpus vláčnejší. On sa trošku drobí pri krájaní torty, ale nie je také zlé :-). 





Na čokoladovú plnku si nad parou vyšľaháme čokoládu na varenie nalámanú na kúsky, mlieko, práškový a vanilkový cukor a žĺtka. Nebude to príliš tuhé, ale nemalo by to byť ani riedke. Necháme vychladnúť a potom pridáme na kúsky nakrájané maslo, kakao a ja som dala nie rum ale len čajovú lyžičku rumovej arómy. Poriadne vyšľaháme a nanesieme na kokosový korpus. Dáme do chladu, kým si pripravíme šľahačku.


Smotanu s vanilkovým cukrom poriadne vyšľaháme, ak je potrebné pridáme stužovač šľahačky /ja som nepoužila/, pridáme trošku práškového cukru a nanesieme na čoko plnku. Dáme do chladu.

Čo sa týka polevy, skúšala som kadejaké, nebola som veľmi spokojná, lebo sa pri krájaní stále lámala a tým pádom sa pokazil aj vzhľad koláčov. Už dlhu dobu robím túto polevu a som s nou maximálne spokojná, pretože môj problém je aj dobre a úhľadne nakrájať koláč :-).
Takže...

Poleva:
1 čokoláda /ja zvyknem mliečnu...100 g/
1 smotana na šľahanie /250 ml/

     Zohrejeme na ohni, roztopíme, necháme vychladiť a polejeme tortu, koláč. Plnka v chlade stuhne, nie však stvrdne tak, že keď idete rezať koláč /aj s ohriatym nožom/, tak vám popraská.



Trošku zle odkrojená...moja chyba :-). 

1 komentár:

  1. Vyzerá fajnovo, taká na rodinnú oslavu. Tá poleva tiež môže byť dobrá, počujem prvýkrát. Určite vyskúšam, tento rok máme požehnane osláv. Len, kým chcem nafotiť, tak už niekedy nie je čo.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť