22. 2. 2012

Špenátové lasagne

Recept mám z knihy 90DD - udržiavačky. Viem, že to nie je žiadna novinka, no ja som to skúšala  prvý krát a druhý krát som to jedla. Síce nepoužila som lasagne, ale palacinky, pretože som si zmyslela na poslednú chvílu, že to chcem, tak som improvizovala. Chutilo mi to veľmi a určite to chcem mať na tanieri častejšie.



Potrebujeme:

6 plátkov lazaní, alebo 6 tenších palaciniek
150g šampiňónov
1 bal.mrazeného špenátu
cesna /koľko môžete/, 1-3 strúčiky
1 ČL petržlenovej vňate
1 PL oleja
soľ, korenie
2-3 PL sladkej smotany
1 ČL masla
1 PL paradajkového pretlaku

Najprv si upečieme palacinky, nech máme pokoj :-)




 Zo sladkej smotany, masla a pretlaku si vymiešame omáčku, ak to je husté, pridáme trošku vody, alebo dolejeme smotanu, ochutame a dochutíme ako chceme.


 Nakrájané šampiňóny sparíme horúcou vodou, precedíme, osolíme, okoreníme a primiešame petržlenovú vňať.





 Špenát uvaríme len v troške vody, ochutíme ho soľou, korením, prelisovaným cesnakom.



 Do ohňovzdornej misy si položíme 2 lazane. Ja som mala palacinky a dávala som do misy po jednej palacinke a vrstvila som to ako mi prišlo, hlavne tak, aby bolo všade z každého kúsok. Palacinku som potrela omáčkou, dala trošku šampiňónov,další plát palacinky, omáčka, špenát, huby... a tak ďalej. Posledný plát palacinky som potrela omáčkou, do ktorej som vmiešala trošku oleja. Pečieme na 200°C cca 30 minút.




 Odporúčam si to ukuchtiť deň pred konzumáciou, pretože ja som si to robila 2 hodiny pred obedom a bolo dáááávno po obede /17h/ a nebolo to stále stuhnuté. Ale na druhý deň.... tak to bolo o inom. Krásne som to narezala, bez problémov a vytekania vytiahla z misy .... Mňam.




















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára