22. 2. 2012

Prekladané zemiačky

Zase niečo diétnejšie z knihy 9ODD.... :-). Sú to všetko také banálne recepty, až veľmi jednoduché ale veríte mi, že keby nie tejto stravy, ani mi na um nezíde, že aj také - občas "gebzy" sa dajú uvariť a chutia neskutočne dobre??? :-p



Potrebujeme:


5-6 zemiakov
1-2 plátky prerastenej oravskej slaniny /zvyšok akéhokoľvek mäsa/
2 paradajky
2 papriky
2 cibule
2 PL kyslej smotany
1-2 prelisované strúčiky cesnaku
1 ČL tymiánu /toto som zatial doma nedržala, tak som to samozrejme ani nedala/
petržlenová vňať
soľ, korenie

Pri takýchto receptoch si samozrejme suroviny prispôsobim môjmu hladu a stále je to viac všetkého, veď čo ak by som mala máálo !!!??? Snažím sa nepreháňať, ale na obed si teda dožičím :-)

Zemiaky si nakrájame na kolieska - nie tenké ani hrubé, uvaríme ich v slanej vode do polomäkka a precedíme. Kým sa nám zemiaky varia, nakrájame si na tenké plátky slaninu, na kolieska cibuľu, papriku a paradajky. Pripravíme si zapekaciu misu, trošinku potrieme olejom, na dno uložíme plátky slaniny, polovicu z uvarených zemiakov, trošku osolíme, ďalej cibuľu, papriku a paradajky-znova trošku osolíme. Poslednou vrstvou sú zemiaky.





V kyslej smotame si rozmiešame soľ, korenie, tymián, podľa chuti cesnak....


... a pripravené zemiaky ňou polejeme. Pečieme v rúre vyhriatej na 200°C cca 30 minút. Hotové jedlo posypeme petržlenovou vňatou a podávame so šalátom.
















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára