3. 4. 2020

Cappucino torta

Táto torta je veľmi zvláštnej chuti. Je trošku nahorkastá vďaka káve, je v nej použitá aj horká čokoláda, ale aj napriek tomu sladká, vďaka cukru. Horkosladká príchuť - fakt zvláštna kombinácia, ale mne veľmi chutila. Nie však všetkým v rodine.
     Namiesto horkej čokolády môžete použiť mliečnu čokoládu, do plnky kde je instantná káva použite toľko cukru, aby Vám tam chuť kávy príliš neprekážala.
     V čokoládovej vrstve je použitý likér. Nebolo konkretizované aký likér. Síce som predpokladala, že to bude nejaký čokoládový, alebo kapučíno likér, ja som žiaden taký nemala, tak som tam "čurkla" trošku vajičkového likéru :-D.



Potrebujeme:

Korpus:
210 g hladká múka
120 g maslo
30 g cukor
Čokoladová vrstva:
150 ml smotana na šľahanie
200 g horká /mliečna/ čokoláda
30 ml likéru /ja som dala menej/
Tvarohová vrstva:
500 g hladký tvaroh
75 g cukor
1 vanilkový cukor
30 g kukuričný škrob
1 PL rumu /ja som pridala len pár kvapiek rumovej arómy/
2 PL instantná káva
2 vajcia

     Pripravíme si najprv čokoládovú vrstvu - zohrejeme si smotanu, pričom ju nenecháme vrieť. Odstavíme a vhodíme nalámanú čokoládu a za občasného miešania necháme rozpustiť. Vlejeme likér a dáme do chladu vychladiť.
     Pripravíme si korpus, kde zmiešame všetky suroviny na cesto, poriadne premiesime a uložíme do okrúhlej formy s priemerom 20 cm, ktorej dno som vymazala maslom.
Na korpus vylejeme vychladnutý čokoládový krém a dáme do mrazničky na pár minút.


     Na tvarohovú plnku si zalejeme instantnú kávu troškou horúcej vody a až do vlažnej primiešame všetky ostatné suroviny. Nakoniec vmiešame vajcia. Náplň dáme na čokoládovú vrstvu a pečieme 1 hodinu na 160°C.


     Po hodine pečenia vyberieme koláč z rúry a vylejeme na povrch polevu z kyslej smotany zmiešanej s cukrom a dáme naspäť do rúry dopiecť na 10 minút. 


Zdroj: mimibazar.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára