30. 10. 2016

Mäsové guličky v smotanovej omáčke

Nikdy som nepripravovala kombináciu mletých mäsových guliek s cestovinami, pretože mojej rodine k tomu pasujú viac zemiaky :-). Ale malo to taký úspech, že ešte aj manželoví kolegovia v práci sa toho nevedeli dojesť :-)) - podotýkam škótski kolegovia. Najprv len obzerali a potom "kradli" :-)). 


Nie je to nič zložité, akurát ja som si ingrediencie prispôsobila počtu osôb a počtu dní :-), aby som pri sporáku nestála znova na druhý deň. 

Potrebujeme: /pre 5 osôb/
cca 800 g mletého mäsa bravčového
2 vajcia
1 cibuľa
4-6 strúčikov cesnaku 
strúhanka
soľ
čierne mleté korenie
majoránka

     Uvedené suroviny zmiešame dohromady, strúhanku pridávame ako poslednú aby sme zahustili zmes tak akurát, aby sa nám dali vytvoriť guličky - je to proste to isté ako keď robíte fašírky, to isto viete. Ak bude potrebné, môžeme pridať 2-3 PL mlieka. Takže tvoríme guličky, ktoré postupne na oleji opečieme. 


Výpek si necháme, pretože tam budeme robiť omáčku, na ktorú potrebujeme: 

1 väčšia cibuľa
hladká múka 
3-4 PL paradajkový pretlak
cca 500 ml smotany na šľahanie 
cca 200 ml mlieka 
soľ
trošku cukru

     Takže vo výpeku si opražíme cibuľu, pridáme pretlak, krátko orestujeme, pridáme hladkú múku, premiešame a zalejeme mliekom a smotanou. Povaríme, dochutíme soľou, cukrom a podávame s cestovinami. 


Zdroj: toprecepty.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára