23. 6. 2016

Raffaello torta

Táto tortička je mnohým známa, netreba o nej veľa písať :-). Na internete som našla viaceré verzie, a všetky bolo skoro o tom istom. Tortičku som piekla mamke k narodeninám a musím povedať, že bola úžasná, nie veľmi presladená a pomerne rýchla čo sa prípravy týka. 



Potrebujeme:

Korpus:
5 vajec /žĺtka a bielka zvlášť/
180 g práškový cukor
1 PL olej
120 g polohrubá múka
1/2 prášok do pečiva

Plnka:
500 ml smotana na šľahanie
1 mascarponeDeň
250 g biela čokoláda
Na dokončenie:
kokos

     Deň vopred si pripravíme plnku - na slabom plameni zohrejeme smotanu s nalámanou bielou čokoládou, necháme rozpustiť, privedieme k varu. Odstavíme, necháme vychladnúťa dáme na noc do chladničky. 

     Na upečenie korpusu si predhrejeme rúru na 180°C. Bielka so štípkou soli vyšľaháme dotuha. Žĺtka vyšľaháme s práškovým cukrom do svetlej peny, pridáme postupne olej, striedavo pridávame múku zmiešanú s práškom do pečiva a bielka. Pečieme cca 25 minút. Po upečení necháme korpus vo forme vychladnúť, vyklopíme a rozrežeme na dve časti. 


Na druhý deň po odstáti šľahačky ju poriadne vyšľaháme. Ja som do nej pridala aj mascarpone a trošku práškového cukru. Stužovač šľahačky nepoužívam. V UK je taká šľahačka, že ak chcete, vyšľaháte ju na kameň :-) bez nejakého stužovača. A čo si pamätám, na SK sa mi nie raz ani 7x stalo, že šľahačku som nevyšľahala, tak preto to píšem. Mascarpone pridávajte po troške, nie hneď celé, aby ste potom plnku nemali veľmi riedku. 

     Spodnú časť korpusu potrieme džemom, dáme polovicu krému, druhú časť korpusu a zvyšným krémom potrieme celú tortu.Boky som obložila bielymi fingers, vrch posypeme kokosom a dozdobíme. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára