10. 4. 2016

Žeby rohliky...????

No áno Vážení. Síce nevyzerajú klasický, ale musím si ich sem uložiť, lebo boli taaaak dobré :-). Ide o to, že stále keď som doteraz robila rohlíky, tak som skoro stále cesto vyvaľkala do stratena, veď aby ich bolo požehnane, a samozrejme boli v konečnom dôsledku také nebožiatka...chudučké, dlhé... :-D. 
Tak som si povedala, že fakt...." nevaľkaj tak natenko", veď ich ..."bude o niečo menej a väčšie" :-). 

Tak pozrite na to ....


:-D. No proste ja nikdy neviem urobiť, upiecť, uvariť zlatý stred :-). A s rohlíkmi je to taktiež, buď priesvitné alebo také "na obranu - keby som ich nechala stvrdnúť" :-). 
     Ale nie....sú síce tlstejšie, ale konečne som cítila poriadnu a úžasnú striedku a proste boli fantastické. Zjedla som asi 3 ešte za horúca, ale chválabohu sa to zaobišlo bez žaludočných potiaží. Takže recept je super, záleží len, ako si ich vytvarujete :-)). 


Potrebujeme: 

600 ml mlieko
olej /zo 2 PL/
2 KL soli
1 KL cukru 
1 kg hladká múka
1 sušené droždie /2 nie celé čerstvé/


Takto krásne Vám nakysne cesto, ak si ho v horeuvedenom poradí dáte do pekárne - alebo vypracovať ručne. 



Po vykysnutí premiesime cesto na pracovnej doske a porozdeľujeme ho na rovnako veľké časti, ktoré môžeme vytvarovať do loptičky a necháme ešte nejakých 30 minút pod utierkou podkysnúť. Potom už len vyberáme nakysnuté gule, vyvaľkame do tvaru vajíčka a zrolujeme. 


Uložíme na plech na papier na pečenie a necháme cca 15 minút na teplom mieste podkysnúť, potrieme žĺtkom zmiešaným s troškou teplej vody a pečieme /podľa rúry každej domácnosti/ cca 12-13 minút. 


Môžeme po upečení potrieť slanou vodou a necháme na mriežke vychladnúť. 



Zdroj: Matisek R. - MMB.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára