5. 3. 2014

Nie obyčajný puding :-)

     Nehovorím, že je neobyčajný, ale zase nie je obyčajný, z pudingových práškov. Chystala som sa na neho dlhšiu dobu, pretože ako stále, ak niečo nové skúšam, mám z toho trošku obavy. Tento puding sa varí vo vode v ohňovzdorných miskách. Všetko prebiehalo v pohode, variť sa mal 40 minút, tak som jednu misku vybrala z vody, nazrela som do mištičky a povrch pudingu sa mi zdal ešte "neuvarený", bol na povrchu trošku lepkavý, tak som ho dala opäť do vody a varila ešte dalších 15 minút. Na povrchu sa skoro nič nezmenilo, tak som si povedala, že dosť, uvidíme čo z toho bude. Trošku som ho nechala v miskách vychladnúť - nejakých 5-10 minút, po preklopení mištičky puding sám vonku nevyskočil, tak som si pomohla koncom lyžičky. Len som ho trošku zo strany odlepila a super sa vyklopil. Tým, že bola miska z polovice vo vode, puding bol na spodku tuhší, a na povrchu bol o niečo jemnejší a stále lepkavejší. Vôbec to ale nevadilo, hlavne, ak sa vyklápa na tanier, treba ho nasmerovať tak, ako chcete, lebo potom sa už posunúť veľmi nedá - kôli tej lepkavosti. 
     Mala som doma len horkú čokoládu, tak som použila túto - ja osobne horké čokolády veľmi nemusím a cítila som to aj v pudingu. Preto ak chcete - a to urobím nabudúce aj ja - použijem mliečnu čokoládu, tak ako do pudingu, tak aj na polevu. Ale ako vždy - musel ho ochutnať aj manžel - či by chcel alebo nie :-)), ale jasné, že chcel - dobrovoľne - a fakt som takú reakciu nečakala. Myslela som si, že mu tá horká čokoláda nezapasuje a nebude mu to veľmi chutiť, ale ..... prvý zjedol rýchlosťou blesku a hneď si pýtal druhý, aj šľahačku si pridal. No a keďže to veľmi chutilo aj jemu, ktorý je môj prvá testovacia osoba /vďačná/ všetkého čo pečiem, tak som sa rozhodla, že ho posuniem a dám si ho na svoj blog, aby ho vyskúšali aj iní a dúfam, že zachutí aj Vám. Myslím, že tento puding nie je žiadna novinka, ale možno niekto taký ako ja ešte taký puding nerobil. 


Potrebujeme:
3 vajcia
100g práškového cukru
50g kakaa
75g polohrubej múky
100g roztopeného masla + maslo na potretie misiek
100g roztopenej čokolády

Omáčka:
2 PL masla
100g čokolády /na varenie, mliečnej.../
5 PL vody
1-2 PL práškového cukru
1 PL kávového likéru /ten som pridala len sebe/


     Vymastíme si ohňovzdorné misky maslom a odložíme bokom. Vyšlo mi do 4 menších mištičiek. 
     Vajcia a práškový cukor miešame nad parou, kým sa masa nespení, cca 10 minút. Odstavíme z ohňa a vmiešame polohrubú múku, kakao, roztopené maslo a roztopenú čokoládu a poriadne premiešame. 
     Zmes rozdelíme do misiek vymastených maslom a každú prikryjeme. Ja som mala k miskám aj vrchnáky, preto som použila tieto. 


     Ak vrchnáky nemáme, misky prikryjeme papierom na pečenie, na tento dáme ešte alobal a s povrázkom ich zviažeme. Misky vložíme do hrnca /kde nám vojdu :-) / so slabo vriacou vodou a ktorá by mala siahať do polovice misiek a varíme - ako som písala vyššie, maximálne 50 minút. Vodu som po celý čas varenia nechala mierne vrieť. Ak nám voda postupne vyvrie, samozrejme dolejeme do polovice misiek.


     5 minút pred dovarením pudingu si na omáčku zmiešame v miske maslo, čokoládu, vodu a práškový cukor a varíme, kým sa masa nespojí.  Kúsok omáčky som si nechala a len pre seba som do nej pridala ešte "od oka" kúsok kávového likéru. 
     Puding z misiek vyklopíme, prelejeme omáčkou a podávame :-). 

     A tu je originál receptu, ktorý je z jednej úžasnej malej knižočky " Čokoláda" .

   
     Ja som mala mištičky nižšie, preto je aj puding taký :-). A ešte raz - ak nemusíte horkú čokoládu, použite mliečnu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára