27. 5. 2012

Focaccia

Tak takéto dobrotky na moje UH dni milujem. Viem, že cesto by malo na noc stáť v chlade, čo ja nerobím, typická ingrediencia sú olivy, tie ja nemusím. A olivový olej sa natiera až po upečení - ja som focacciu natrela olejom pred pečením. Vyšli mi 2 v tvare pizze. Takže jedna šup do mrazničky na ďalší obedík :-).






























Potrebujeme: 

500g hladkej múky špeciál
300ml vody
2 PL olivového oleja
2-3 ČL soli
1/2 kocky čerstvého droždia

Ingrediencie v uvedenom poradí dáme do pekárne, nech nám spracuje a vykysne cesto.
Po vykysnutí si ho na pracovnej doske spracujeme, rozťaháme rukami - nevaľkame a uložíme na vymastený plech. Na cesto si uložíme ako prílohu to, čo má kto rád - ja som si do cesta vtlačila cibulku, cesnak, zopár húb a čerstvé paradajky. Natrela som to olejom a piekla som to na 200-250°C. Cca 15-20 minút.

Inšpirovala som sa na vareche.sk u Evušky






2 komentáre:

  1. Focaccia con pomodoro, klasická a velmi dobrá kombinace :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak jsem ji dneska spáchala taky. Byla dobrá a taky jedna poputovala do mrazáku na příští oběd.

    Těsto bylo opravdu moc dobré a určitě si ho někdy zopakuju ve formě jiného pečiva.

    OdpovedaťOdstrániť