20. 7. 2012

Baklažánová nátierka

Jedna fantastická nátierka. Priznám sa, že baklažán veľmi nemusím. Chutnala som ju ale u známej, na hriankach a nevedela som sa "dožrať" :-D. A nakoniec som zistila, že recept na túto nátierku ma čakal na kôpke na odskúšanie. Mám ho z prílohy časopisu, kde boli turecké jedlá. Neviem názov, ale Slávka H. - Archaa mi to určite pripomenie :-)).

Na baklažán turci nedajú dopustiť, ale celkovo zelenina má u nich veľmi významné miesto a túto pripravujú na mnoho spôsobov. Do tejto nátierky som sa zamilovala a čo je už povedať, chutila aj mojej výberavej dcére.... :-). Takže ... odporúčam !



































Potrebujeme:


1 baklažán
1 cibuľu
3 paradajky
strúčiky cesnaku koľko chcete /ja som dala 3 ale ani 4-5 by nebolo veľa/
1 zelená paprika
1-2 ČL vegety
1 ČL tymiánu
3-4 PL paradajkového pretlaku
soľ, mleté čierne korenie, oregáno
olivový olej


     Baklažán ošupeme, nakrájame na menšie kúsky, ktoré necháme cca 15 min. v osolenej citrónovej vode postáť. Scedíme, dáme do hrnca, zalejeme vodou, osolíme a 10 minút varíme.
Na oleji si opražíme cesnak, cibuľu, pridáme nakrájanú papriku, uvarený baklažán, na drobné kúsky nakrájané paradajky, osolíme, okoreníme tymiánom, oreganom vegetou, pridáme paradajkový pretlak a dusíme 15 minút. Odstavíme a dochutíme.

     Malo by to cez noc stáť v chladničke. U nás to do chladničky ani nedošlo. Na opečenom mierne vychladenom chlebe táto teplá nátierka bola žúžo !
Takže sa môže ako teplá, tak studená :-)








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára