17. 11. 2018

Sicílske CANNOLI

     Cannoli vznikli na Sicílii a tak ako na Slovensku halušky tak na Sicílii cannoli. Základ sicílskej kuchyne. Cannoli sa skladajú z trubičky - pripravené cesto, ktoré by malo obsahovať talianské víno Marsala / a myslím že je jedno, či sa použije červené alebo bielé/,cesto sa smaží v oleji a na krémovú plnku sa používa syr ricotta. Môžu sa pridávať ďalšie ingrediencie, ako šľahačka, vanilkový extrakt a môžu sa pridať do cesta napr. podrvené pistácie, alebo nasekaná čokoláda, kandizovaná pomarančová kôra a taktiež sa nimi posypú aj kraje.

     Neviem presne či cannoli, alebo cannolo, alebo cannola. Jednotné číslo, množné číslo, hovorové... je úplne jedno ako to v tom momente vyslovíme, chuť bude stále fantastická, ak ich pripravíte podľa dobrého  receptu.
     Ja som odsledovala hrozne veľa receptov, vídeí a  vybrala som si recept od manželov Kubu a Blanky, kde nielen tento jeden recept u nich je suprový a teda musím v konečnom dôsledku povedať, že tak, ako som sa na ne dlho pripravovala - pretože som mala pocit, že je s tým babračka a je to zložité - tak som bola veľmi prekvapená, že cannoli sú úplne jednoduché na prípravu.
     Zarazilo ma akurát množstvo oleja, v ktorom sa musia trubičky piecť, čo nepreferujem, ale raz za dlhý čas - nech to čert berie.




Potrebujeme:
Cesto:
125 g hladká múka
5 g jemný kryštálový cukor
10 g mäkké sadlo - bravčová masť
1 PL škorice
50-60 ml víno Marsala
Plnka:
500 g syr ricotta
100 g práškový cukor
nasekaná čokoláda
podrvené pistácie
/alebo/ kandizovaná pomarančová kôra

     Preosejeme si hladkú múku, do ktorej pridáme jemný kryštálový cukor, premiešame a pridáme zmäknuté sadlo, ktoré vmiesime prstami do múky s cukrom. Ja som pridala aj škoricu. Prilejeme víno a vypracujeme hladké cesto. Ak by bolo cesto veľmi suché, môžeme postupne prilievať toľko vína, kým nebude cesto vláčne a hladké. Ja som použila cca 55 ml vína. Viac som nepotrebovala. Zabalíme do fólie a necháme v chlade 2 hodiny.
Ja som si to vypočítala zle a cesto som chladila do druhého dňa :-D.

     Vychladené cesto si na pomúčenej doske vyvaľkáme natenko. Pohárom s priemerom cca 8 cm vykrajujeme kolieska, ktoré uložíme na cukrárske trubičky, koniec cesta si pomažeme vajíčkom, spojíme s cestom na trubičke a popritláčame, aby sa nám to neotvorilo, keď budeme vyprážať. 




     Olej si najprv zohrejeme na 160°C a tak vyprážame - trubičky by mali byť celé ponorené v oleji. Ja som použila 1 l oleja !!!!! / čistý masaker :-D /. Musela som ale trubičky otáčať, lebo vrch trubičiek som mala stále trošku nad olejom. Po vypražení ich uložíme na papierové obrúsky aby prebytočný olej "odišiel". Asi po 5 minútach - s pomocou utierky - stiahneme upečené trubičky z formičiek a necháme ešte na mriežke vychladnúť. 
   
   


     Kým trubičky chladnú, pripravíme si plnku - ricottu si zmiešame s práškovým cukrom. Rozdelila som si ju do dvoch misiek. Do jednej som pridala podrvené pistácie - gramáž - od oka. Nie príliš veľa - nie málo. Do druhej som pridala choc- chips, alebo nasekanú nadrobno čokoládu. Plnky premiešame, dáme do cukrárskeho sáčku / môžeme dať na hodinu do chladu / a plníme vychladené trubičky. 




     Konce namočíme do podrvených pistácii, alebo čokolády a posypeme práškovým cukrom. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára