9. 7. 2020

Karamelovy mars bar cheesecake

... a vela vela bielej cokolady :-)).
Na tento cheesecake už nejaký jeden dva mesiace spomínam :-)). S láskou :-). Bol úžasný, sladký, karamel a biela čokoláda - čo ja veru môžem :-). 
     Dala som prednosť karamelovému salku - hotovému v konzerve. Dala som na Anetkinu radu, že teda karamelové salko nesteká, ale ako vidíte, stekalo. Čo je ale moja chyba, pretože salko som mala naliať na cheesecake až pred podávaním !!! a ja som ho naliala nie na horúci, tesne po dopečení, ale ešte stále teplý :-/. 






Potrebujeme: 
Základ: 
175 g sušienok 
85 g roztopené maslo

Plnka: 
600g mascarpone /alebo iný krémový syr/
2 ČL vanilkový extrakt
3 PL hladká múka
2 vajcia
1 kyslá smotana
300 g biela čokoláda 
zopár Mars bar tyčiniek

1 salko /alebo hotové karamelové salko, alebo Vaša obľúbená karamelová poleva




Budeme potrebovať 20-23 cm formu, ktorú vystelieme papierom na pečenie, predhriatú rúru na 180 stupňov. 
Ak by ste použili obyčajné salko, treba si ho uvariť. 

     Sušienky si rozdrvíme, pomelieme a zmiešame s roztopeným maslom. Natlačíme ich do formy a poriadne pritlačíme o dno. Pečieme cca 10 minút na 180 stupňoch. Sušienkový základ necháme vychladiť. Teplotu na rúre zmeníme na 140 stupňov. 

     Bielu čokoládu si rozpustíme nad parou. Medzitým si vyšľaháme mascarpone s múkou a vanilkovým extraktom. Pridáme kyslú smotanu a vajcia a prešľaháme. Nakoniec prilejeme mierne vychladenú čokoládu. Premiešame. 





     Formu s predpečeným sušienkovým základom zospodu obalíme do alobalu. Na sušienky poukladáme nakrájané tyčinky mars bar.
     Vyšľahanú náplň vlejeme do formy. Formu s koláčom vložíme do nejakého vyššieho pekáča s vodou, kde bude ponorený tak veľa ako sa dá. Moja forma bola ponorána tak možno do štvrťky. 

     Pečieme cca 60 - 80 minút. Necháme vonku trošku prechladnúť, ale už teplý ho môžeme dať - najlepšie na noc - do chladničky. 

     A až tesne pred podávaním cheesecake potrieme karamelom ! Nie ako ja :-D. 




Určite Vám bude chutiť !





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára