13. 1. 2018

Jednoducho veterník :-)

Skúšala som odpaľované cesto viac krát a nikdy sa mi nepodarilo tak, aby som bola spokojná. Viem, že recepty na cesto sú viac menej tie isté alebo veľmi podobné, možno som si ja vybrala ten zlý recept /ako to býva u mňa zvykom/ :-). 
     Ale keďže som s týmto bola spokojná a veterníky vyšli fantasticky, ukladám si ho sem pre prípad, že budem mať čas a náladu stráviť v kuchyni znova pol dňa :-). 
     Čo som zmenila - pretože som nemala čas na karamel - pridala som do druhej plnky - šľahačkovej - arašidové maslo. Fantastickééé !!! Ale karamelovú šľahačku som tiež robila a mám ju rada :-). 
     Pretože som veterníky urobila väčšie, nie sú príliš vysoké. Vyšlo mi 21 kusov s priemerom 9-10 cm. Velkééé, však? :-). 



Potrebujeme: 
Cesto: 
600 g vody
300 g masla
300 g hladkej múky 
8 vajec

Pudingová plnka:
1,5 l mlieka
4 bal.Zlatý klas
2 vanilkové cukry
7 PL práškového cukru
1 smotana na šľahanie
stužovač šľahačky /ak je potrebný/

Šľahačková /karamelová/ plnka: 
4 smotany na šľahanie
20 PL kryštálového cukru 

Poleva:
50 ml mlieka
250 g práškového cukru
5 PL kryštálového cukru



     Maslo necháme vo vode rozpustiť na miernom ohni, zovrieť a pridávame múku. Zopár minút miešame, kým sa cesto odliepa od hrnca. Necháme vychladnúť a do vychladnutej masy vmiešavame po jednom všetky vajcia. 
     Do ozdobného vrecka uložíme vychladnuté odpaľované cesto a na pomastený plech tvarujeme veterníky - aké veľké - je na Vás. 
     Do vyhriatej rúry na 250°C uložíme plech s cestom a veterníky pečieme cca 10 minút, po uplynutí času znížime teplotu na 170°C a dopekáme cca 20 minút. Ešte horúce jemne rozrežeme. 





     Pudingovú plnku si urobíme klasicky ako puding - z mlieka, pudingov a cukru si uvaríme puding, ktorý necháme poriadne vychladnúť. Do vychladnutého primiešaváme vyšľahanú šľahačku. 

     Karamelovú plnku si urobíme deň vopred. Cukor necháme rozpustiť na miernom ohni na karamel a zalejeme šľahačkami. Necháme zovrieť, vychladnúť a dáme do chladu na 1 deň. Na druhý deň sa zmes už len vyšľahá. 
     Ja som použila arašidové maslo, t.j. do mierne vyšľahanej šľahačky som pridala 3 PL arašidového masla, trošku prešľaháme a máme hotovo. 



     Na polevu si znova upálime cukor na karamel, pridáme mlieko, premiešame. Zmes vlejeme do misy v ktorom je práškový cukor a miešame dohladka. Ak by bola zmes príliš hustá, pridávame po kvapkách mlieko. 


     Na spodok veterníka uložíme pudingovú plnku, na ňu šľahačkovú a dozdobíme karamelovou polevou. 










Zdroj: MMBsk, Dominika Š.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára