18. 6. 2017

Pirohy z rožkového cesta na sladko

:-). Zvláštne mi ten názov znie, zvláštne mi to vyznelo a bolo to zvláštne ťažké si predstaviť cesto na pirohy z rohlíkov :-)). Ale keď nevyskúšaš, nevieš.
A teda síce pirohy máme všetci v rodine radi, ale s nimi dobrá babračka na pol dňa v kuchyni, vyskúšala som / už viackrát/ a musím povedať, že sa mi stále podarilo na sto-pro a niekedy obyčajné kysnuté cesto mi tak krásne nevýjde ako toto rožkové :-). 
     Takže neváhajte, ak ste ešte neskúšali. Cesto je super a pirohy výborné :-). 



Potrebujeme: 
rohlíky
mlieko
polohrubá múka
džem
nutela

     Ako sa to robí??? Všetko od oka :-). "Milovala" som tú vetu, keď som bola mladšia, chcela som niečo pripraviť a mamka že .... " to si urobíš tak od oka".... :-). Doteraz neviem všetko od oka, ale čo to sa podarí :-). 
     Takže aj u týchto pirohov použite toľko rohlíkov, koľko máte, koľko chcete. Rohlíky si nakrájate na kolieska a v miske zalejete tak akurát mliekom - aby v tom mlieku veľmi neplávali a pekne rohlíky nasiakli. 




     Postupne pridávame polohrubej múky toľko, aby nám vzniklo krásne nelepivé cesto. 



     Cesto už len vyvaľkáme a plníme. Môžeme použiť džem, ja som zvolila nutelu, jahody, marhule, ale môžete urobiť aj pirohy na slano s plnkou akú chcete. 


     Tu sú krásky pripravené skočiť do vriacej osolenej vody a keď v tej vode toho budú mať už dosť a vyplávajú, vyberieme ich, ja som si upražila strúhanku na masle, poliala, šľahačka a nebíčko v papuľke :-). 



 Zdroj: MMB.sk









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára