14. 3. 2017

Kakaovo škoricový zapletený :-)

Keď sa u babky alebo mamky piekol koláč  a na otázku "Aký sa pečie"? bola odpoveď "Domáci", vedeli sme že u nás domáci bol len kysnutý - kakaový, tvarohový, makový, orechový... :-). 
     Takže keď teraz ja doma pečiem pre moju rodinu domáci, cítim vôňu mamkinej, babkinej kuchyne. Krásne spomienky :-). 
     Často pečiem pudingoš, určite poznáte, domáci plnený pudingom. Teraz som vyskúšala kakaovo-škoricový, snáď prvýkrát, podľa Akeber a bol fantastický. A to kysnuté cesto... hmmm :-). 


Potrebujeme: 

Cesto:
280 ml vlažné mlieko 
1 vajce 
125 g roztopené mierne vychladené maslo 
150 g kryštálový cukor
štípka soli 
720 g hladká múka 
1 sušené droždie 

Plnka: 
kakao
práškový cukor
škoricový cukor, škorica
vanilkový cukor
nasekaná čokoláda
roztopené maslo 

     Cesto v uvedenom poradí dáme do pekárničky , zapneme program kysnuté cesto... u mňa je to nejaká 1hodina 35min. 
     Cesto po vykysnutí vyberieme na pomúčenú dosku, prepracujeme ho, rozdelíme na dve polovice. Jednu polovicu rozvaľkáme, posypeme kakaom zmiešaným s práškovým cukrom, pokvapkáme roztopeným maslom a zrolujeme. 


     Druhé cesto taktiež rozvaľkáme, posypeme škoricovým cukrom, ja som pridala aj škoricu, vanilkový cukor, pridala som na kúsočky nasekanú čokoládu, pokvapkáme roztopeným maslom a zrolujeme. 


     Obidva rolky prepletieme, uložíme do tvaru venca a dobre spojíme .... 

   
..... potrieme rozšľahaným vajíčkom a ak chceme posypeme nasekanými mandľami. Pečieme cca 180°C. Zabudla som stopnúť, koľko sa mi piekol, ale keď už bol vrch pekne hnedý, vybrala som z rúry. 


     Moja nová rúra pečie divoko :-((. Vzadu rýchlo pripeká, musím stále otáčať koláče... až ľutujem, že som sa zbavila ten starej.... :-(. 


















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára