17. 8. 2016

Jemný mramorový tvarohový

Mám veľmi rada tvarohové koláče, tvarohové gule, rezance s tvarohom a proste všetko s tvarohom. Koláčik bol famózny, lahodný, jemnučký, vcelku jednoduchý a mramor sa mi vydaril lepšie ako keď pečiem mramorový korpus :-).




Potrebujeme:
Korpus:
100 g masla
100 g hladkej múky
100 g polohrubej múky
1 vajce
2-3 PL studenej vody

Plnka:
500 g tvarohu
250 g kyslej smotany
2-3 PL jemného cukru
2 vanilkové cukre
3 vajcia
60 g horkej /kvalitnejšej/ čokolády


Na prípravu krehkého cesta si zmiešame obe múky, pridáme na kocky nakrájané maslo izbovej teploty a vajce. Podľa potreby prilejte trošku vody.Spracujeme si tuhšie cesto, zabalíme do potravinovej fólie a dáme do chladu na 30 minút. Potom cesto vyvaľkáme  na tenší plát /cca 2 mm/, uložíme do formy s priemerom 24 cm, poprepichujeme vidličkou a pečieme cca 10 minút v predhriatej rúre na 180°C. 
     Ja som cesto nevaľkala, ale vložila rovno do formy a rukami som ho uhladila - aj po okrajoch. 

     Kým sa nám korpus pečie, pripravíme si plnku - čokoládu si rozpustíme vo vodnom kúpeli a necháme chladnúť. Tvaroh /ja som použila hrudkovitý - vymixovala som si ho/ si zmiešame s kyslou smotanou a postupne po jednom zašľahávame vajcia, vanilkové cukre a jemný cukor. Náplň rozdelíme na 2 časti a do jednej z nich pridáme čokoládu, ktorá síce vychladla no je stále tekutá. Ak je hmota veľmi hustá /hustota tmavej plnky nie je rovnaká ako svetlá/, môžeme po lyžičkách pridať mlieko, dokiaľ konzistencia oboch nebude rovnaká. 



Predpečený korpus vyberieme z rúry, teplotu znížime na 160°C. Na korpus vrstvíme po 2 PL zo svetlého cesta a na to 2 PL tmavého. Vrstvíme dokiaľ sa nám náplň neminie. 
     Ja som spotrebovala skoro všetku plnku - zo svetlej sa mi trochu zvýšilo - a bolo to len tak tak. Forma bola úplne plná. Vložíme naspäť do rúry a pečieme cca 35 minút. 



Hotovo. Už len necháme vychladnúť .... 



... a môžeme si pochutnávať. Ja som ho podávala s ovocím a čokoladovou polevou :-). 

Zdroj: prozeny.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára