17. 5. 2015

Krupicové knedlíčky

... na sobotný obed ako stvorené. Veľká mňamka.




Potrebujeme:
600 ml mlieka
2/3 hrnčeka krupice
štípka soli
polohrubá múka
1 vajce
čokoláda

Časť mlieka si oddelíme a zmiešame s krupicou. Zbytok mlieka si so štípkou soli zohrejeme a keď začne vrieť, vlejeme mlieko s krupicou a uvaríme hustú kašu, ktorú necháme vychladnúť. Vychladnutú preložíme na pracovnú dosku, kde si ju spracujeme s polohrubou múkou /podľa potreby/ a vajíčkom na pevnejšie cesto. Múku pridávame postupne, kým cesto nebude tuhé. Cesto by sa nemalo lepiť. Mne sa trošku lepilo a keď som robila knedlíčky, tak ten daný knedlík som si poobaľovala v múke ešte raz. 



Spracované cesto si nemusíte vyvaľkať, ja som si kúsky odobrala z celého cesta, vytvarovala guľatý knedlík, na ruke si vytvarujeme koliesko, do ktorého dáme jednu malú kocočku z čokolády, zabalíme, aby sa nám knedlíky neotvárali a vhodime do vriacej,mierne osolenej vody. Vyberieme ich, keď vyplávajú na povrch. 



My sme si knedlíčky poliali roztopeným maslom, v ktorom som zmiešala strúhanku a čokoladovým topingom.




Zdroj: mamincinyrecepty.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára