27. 2. 2020

Čučoriedkový cheesecake

     Neviem, či mám vôbec začať niečo písať na tento cheesecake. Tí, ktorí ste takýto alebo jemu podobný piekli - pretože je veľa verzií na blueberry cheesecake - viete, čo chcem napísať a tí ktorí ste ho ešte neskúšali pripraviť, tak myslím, že už včera bolo neskoro :-D. 
     Je to nebo v ústach....
     Poďme radšej piecť, nech si už len toto nebo v spomienkach pripomeniem... :-D








Potrebujeme: 

Korpus:
60 g rozpustené maslo
130 g rozdrvené maslové sušienky 

Plnka:
500 g mascarpone
200 g smotana na šľahanie
200 g kyslá smotana
120 g práškový cukor
vanilkový extrakt

Čučoriedkové pyré:
500 g čerstvé čučoriedky 
60 g práškový cukor
35 g prášková želatína

Poleva:
200-300 g biela čokoláda
smotana na šľahanie 

     Predhrejeme si rúru na 180°C. 
     Sušienky si rozdrvíme, prilejeme rozpustené maslo, premiešame a vsypeme do tortovej formy vystlanej papierom na pečenie. Sušienkovú zmes rozložíme po celej ploche, rukami utlačíme a pečieme cca 8 minút. Necháme vychladnúť. 

     Pripravíme si najprv pyré. Na toto si umyjeme a očistime čučoriedky a vsypeme do hrnca,  podlejeme 1 PL vody, pridáme cukor a privedieme k varu. Necháme ich ešte cca 10 minút na miernom ohni pobublávať, kým sa nezdajú rozvarené a nepustia šťavu. 
     Odstavíme z ohňa, dáme stranou. Následne prepasírujeme cez sitko a túto zmes vlejeme naspäť do hrnca, necháme mierne vychladnúť, prisypeme práškovú želatínu, premiešame a necháme nabobtnať. 
  
     Kým nám želatína v zmesi pracuje, pripravíme si krém. Šľahačku - priamo z chladničky, si poriadne vyšľaháme. 
Mascarpone, kyslú smotanu, vanilkový extrakt a cukor si vyšľaháme a jemne už len ručne vmiešame vyšľahanú smotanu. 

     Čučoriedkovú želatinovú zmes dáme zase na chvílu na plameň a zohrievame dovtedy, kým želatína sa neroztopí. Nesmie vrieť. Odstavíme z ohňa a vmiešame 1-2 PL mascarpone zmesi. Premiešame. 
Ja som po odstavení to čučoriedkového pyré trošku premiešala aby nebolo príliš horúce, lebo som nevedela ako zareaguje mascarpone zmes ak dám do horúceho pyré. Nič sa nestalo :-D.  Takto postupne po lyžiciach do pyré vmiešame celý mascarpone krém / tá farba !!!!! / . 
     Túto celú už čučoriedkovo-mascarpone zmes nalejeme na sušienkový základ a dáme do chladu na niekoľko hodín. 



     V pôvodnom recepte bola poleva z bielej čokolády robená tak, že sa roztopená čokoláda zmiešala s hladkým tvarohom. Ja som hladký tvaroh nemala, tak som skúsila tvaroh jemne hrudkovitý mixérom rozbit - teda tie hrudky - ale nedalo sa to. A keďže som chcela na vrch cheesecak-u naliať krásnu hladkú polevu, tak som urobila len ganache z bielej čokolády, kde som si zohriala smotanu /dala som od oka, asi 1 a pol smotany som mala / a do zohriatej smotany som dala na kocky polámanú bielu čokoládu a nechala chvílu, kým sa čokoláda v smotane nerozpustila. Dala som oveľa viac bielej čokolády ako smotany. 
     Keď sa Vám urobí riedka ganache, stále môžete dokladať čokoládu a zahustiť si ju na konzistenciu, akú chcete. 

     Bielu polevu som naliala na už hotový cheesecake. 


     Dozdobila a okamžite chutnala !!!! 




Zdroj: mlsnavarecka.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára