30. 9. 2019

Čokoládové brownie






Extrémne čokoládové brownie s mascarpone polevou na vrchu, po krajoch trošku tuhší, mierne chrumkavý, v strede mäkkučký. Proste fantastický.
Použila som formu s rozmermii 29 x 18 cm.
Nepotrebujete mixér :-D.


Piekla som ho zároveň so zdravým jahodovo proteinovým koláčom pre mňa :-D. Ved čo - budem na nich pozerať? :-D
Rada by som zjedla tento brownie aj sama :-D, ale nemôžem. 1 kúsok  som samozrejme ochutnala, ak som ho chcela posunúť ďalej a týmto jedným kúskom moja radosť skončila :-D. 

Na tento recept som použila tento pohár... 


..... čo používam pri anglických receptoch, keďže u nich je uvádzaných že 1 pohar je 235 ml, čo zase nie je nejaký rozdiel oproti našemu zvyčajne používanému 250 ml poháru, ale... :-D. Myslím, že ak sa použije pohár 250 ml, absolútne nič sa neudeje :-D. 
     Na tento božský brownie.....

potrebujeme: 
1 1/3 pohára hladká múka
3/4 pohára kakao
2 poháre jemný cukor
1 ČL soľ
5 vajec
1 pohár olej
1 ČL vanilkový extrakt
1 pohár nasekaná čokoláda na vrch /choc chip/
18 mini čokoladiek typu milky way, mars bar..../ja som mala väčšie balenia, tak som dala menej/

Poleva:
230 g mascarpone
1 vajce
1/3 pohára cukor


Rúru si predhrejeme na 180°C. Formu som jemne potrela olejom len aby sa mi papier na pečenie pekne priložil na formu. 


   
Vo väčšej miske si zmiešame múku, cukor, soľ a kakao. Pridáme vajcia, olej a vanilkový extrakt a premiešame. Primiešame na malé kúsky nakrájané bar čokoladky, znova premiešame. Masa bude hustejšia. Vylejeme do formy a povrch trošku vychladíme. 



     v menšej miske si znova len ručne vymiešame mascarpone, vajce a cukor. Táto kombinácia je jednoducho fantastickááá. 
     Vylejeme do formy na čokoládovú hmotu a nožom, vidličkou alebo len špajlou premiešame obe hmoty. 


   
     Pečieme cca 10 minút, otočíme formu a pečieme ďalších cca 10 minút. Povrch koláča nemá byť prepečený, ostane mäkkší. 
     Po dopečení necháme vonku trošku vychladnúť a dáme do chladničky na 3 - 4 hodiny. 




Zdroj: sweetthingsbylizzy, insta


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára