14. 6. 2015

Torta plná karamelu



Túto tortu som našla na FB a pretože som chcela skúsiť zase niečo nové, tak som sa na ňu dala. Pretože ma známa poprosila, či jej neupečiem nejakú tortu, skúsila som túto najprv pre moju rodinu. Čo sa týka korpusu, nezdala sa mi príprava, pretože neviem ako vy, ale ja zvyknem miešať najprv vajíčka s cukrom a postupne ostatné suroviny. Pri tomto recepte si majiteľka receptu zmiešala suché suroviny zvlášť, tekuté zvlášť, spojila. Neviem, takto občas robím mufiny. Ale...robím ako je napísané :-). Chuťovo bol korpus po upečení veeeľmi chutný, mokrejší vo vnútri, zvonka suchší. Keď som ho prerezávala, trošku sa mi trhal, zvrchu popraskal, no to mi nevadilo. Odrezala som to. Pri druhom pokuse torty som postup korpusu zmenila ako sa klasicky pripravuje, a bolo to to isté. Chuťovo super, vnútri vlhkejší, hustejší, rezal sa mi nie príliš dobre. Nabudúce klasika tmavý korpus.
     A aby som sa veľa nerozpisovala, plnka - karamel milujem. Samozrejme bol sladučký, že fakt stačí kúsok tejto torty zjesť, ale pri príprave pozor, má tendenciu tuhnúť, takže potierať tortu rýchlejšie alebo ako ja, karamel som si ohriala, keď začal tuhnúť. Plnku treba robiť 2x..

 prvý pokus :-)

Potrebujeme:
2 šálky cukru
3/4 šálky kakaa
1 a 3/4 šálky hladkej múky
1,5 ČL prášku do pečiva
1,5 ČL sódy bikarbony
1 ČL soli
2 vajcia
1 šálka mlieka
1/2 šálky oleja
2 ČL vanil.extraktu
1 šálka vriacej vody

Karamelová poleva:
2 x 3/4 šálky masla
3 šálky hnedého cukru
2 x 1/3 šálky mlieka
3 ČL vanil.extraktu
5 šálok práškového cukru




Predhrejeme si rúru na 170°C. Vymastíme si okrúhlu formu s priemerom 26 cm, dáme papier na pečenie. Vajcia si vymiešame do peny s cukrom. Postupne pridávame mlieko, olej, vanilkový extrakt, soľ, múku zmiešanú s práškom do pečiva, sódu bikarbonu, vriacu vodu, soľ a kakao. Cesto je redšie. Nalejeme do formy a pečieme cca 1 hodinu. Necháme vo forme na 10 minút chladnúť, vyberieme z formy a necháme celkom vychladiť. Rozrežeme si korpus. Najideálnejšie je na dva kusy, 3 časti budú tenšie. 

   

Na karamelovú plnku si na miernom ohni zohrejeme maslo a hnedý cukor Premiešame, privedieme k varu a varíme 2 minúty. Prilejeme mlieko a varíme na menšom plameni. Odstránime z tepla, akonáhle sa masa spojí a je hladká a prilejeme vanilkový extrakt. Necháme niekoľko minút chladnúť. Pridáme 4 šálky práškového cukru a vymiešame dohladka. Pridáme ešte 1/2 šálky cukru a vymiešame mixérom. Masa po čase stuhne. Stačí na 2-3 sekundy ohriať. 1/2 šálky práškového cukru si môžete odobrať na ozdobenie torty. Túto polevu rozotrieme medzi cesto, navrch aj po bokoch. Vrch môžete preliať odloženou polevou a ozdobiť. Ja som dala čokoládku Milky way.


     

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára