4. 2. 2014

Slavkine halušky

     Tak tieto Slavkine halušky predčili všetky druhy halušiek, ktoré poznám a ktoré som doteraz robila. Boli fantastické, ale Slavka vie, čo je dobré :-).


     Z 1/5kg hladkej múky, 5 vajec je v recepte, ale ja som mala len 4, a nič sa nestalo, cca 500ml vody a štípky soli spracujeme cesto, ktoré hádžeme do vriacej vody. Cesto nie je ani riedke, ani husté a je jedno, či dáte 500g hladkej múky, alebo 700g, množstvo vody si prispôsobíte. Halušky 2-3 minútky povaríme a scedíme.
     V hrnci si rozpustíme maslo, kde už scedené halušky poopekáme, pridáme 200-250g strúhaného syra, chvíľu počkáme, kým sa syr rozpustí /ja som dlho nečakala, lebo som mala pocit, že sa mi halušky už pripekajú :-D/, zalejeme sladkou smotanou /ak  robíte väčšie množstvo aj 1,5 smotany/, premiešame, dochutíme soľou. Na oleji som opražila slaninku a urobila viedenskú cibuľku a podávame.


Slávka, veeeeľmi dobre :-).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára