16. 10. 2015

Banánovo orechové mufinky

Ďalšie úžasné, mäkkučké a o chuti ani nehovorím - mufinky. Vďačné a rýchle. Mne sa zvýšil maslový krém z torty, tak som ich trošku ozdobila :-)



Potrebujeme:
1 1/2 hrnčeka hladkej múky
1/4 ČL soli
1 1/2 ČL jedlej sody
1 1/4 hrnčeka roztlačených banánov
1/2 hrnčeka jemného cukru
1/4 hrnčeka hnedého cukru
1/2 hrnčeka rozpusteného /vychladeného/ masla
1/4 hrnčeka mlieka
1 hrnčeka vlašských orechov /hrubšie nasekaných/
1 vajce

Rúru si predhrejeme na 180°C. Mne vyšlo 22 mufiniek. 
V mise si vyšľaháme banány, jemný a hnedý cukor. Pridáme vajíčko, vychladené rozpustené maslo a mlieko. Prešľaháme. 
V inej miske si zmiešame múku, soľ a sódu a pomaly túto zmes pridávame do tekutej zmesi. Toto som ešte šľahala metličkami ale na najnižšom stupni. Vsypeme polovicu nasekaných orechov a už len vareškou premiešame. Cesto porozdeľujeme do košíčkov a vrch posypeme zbytkom orechov. 


Pečieme cca 30 minút. 


Mufinky sú vláčne a chrumkavé vďaka orechom. 



Pretože som deň predtým piekla tortu a zvýšil sa mi pudingovo maslový krém, ktorého bolo dosť, tak som ho využila. Potravinárskym farbivom som ho zafarbila, mufinky rozkrojila a naplnila. Hmmm...





















Zdroj: chute-sveta.cz

1 komentár:

  1. Raz som mafinky piekla a boli dosť take tvrdšie, sklamali a nejak som zanevrela na nich. Tieto tvoje vyzerajú veeeľmi dobre a a keď hovoriš že sú aj mäkke skúsim :-) Ďakujem za receptik. maj sa krásne, pozdravujem.

    OdpovedaťOdstrániť