19. 3. 2016

Nepečený, takmer letný...

... sušienkový, osviežujúci. Robila som ho v menšej obdlžníkovej forme rozmerov 29x18, ktorú používam fakt málokedy, ale povedala som si, že ak sa mi náhodou nepodarí, nebudem žialiť, že vyhadzujem vo väčšom množstve :-)). 
Ale - spokojnosť na mojej strane, všetko krásne stuhlo a tiež zjedlo :-). 


Potrebujeme:
cca 300 g maslových sušienok /ja mám k dispozícii len kolieska/

Pudingová plnka:
300 ml mlieko
1 vanilkový puding
kryštálový cukor 
200 ml biely jogurt

Ovocná plnka:
500 g mrazené ovocie /môže byť aj čerstvé, alebo kompót/
kryštálový cukor
2 a viac PL kukuričný škrob
250 g smotana na šľahanie
práškový cukor
200 ml biely jogurt


Do menšej formy vyššie uvedených rozmerov si naukladáme sušienky. Ja som sa s tým trošku pohrala, pretože som mala okrúhle, ale v konečnom dôsledku to vôbec nevadilo. 
Uvaríme si klasický hustejší puding - mne sa z jedného sačku nezdal puding dosť hustý, tak som ešte zo 2 PL dosypala. Uvarený puding odstavíme a hneď do neho pridáme jogurt. Premiešame a vylejeme na sušienkový základ. 



Na puding znovu uložíme sušienky a dáme do chladu, kým si pripravíme ovocnú plnku. 



Mrazené ovocie dáme do misky s troškou vody, nasypeme kryštálový cukor podľa potreby a varíme, dokiaľ ovocie nezmäkne. Odstavíme z plynu a rozmixujeme. . V troške vody si poriadne rozmiešame kukuričný škrob...bolo viac PL ako 2, vlejeme do rozmixovaného ovocia a na miernom ohni zohrievame, kým masa nezhustne. Polovychladenú ovocnú zmes nalejeme na sušienky a znova šup do chladničky. 




Šlahačku si taktiež urobíme klasickým spôsobom - vymiešame s práškovým cukrom a vlejeme biely jogurt, ktorý už len vareškou poriadne premiešame a natrieme na ovocnú zmes. 
Ozdobíme, necháme stuhnúť a už si len ochutnávaním tohto koláčika môžeme privodiť poict leta :-).




Užite si... je čo :-)). 


Zdroj: toprecepty.cz - Danca


2 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem Adrika. Fakt som si ho užila, /až mi prišlo zle :-DDDD /. Mali sme krásny slnečný víkend a tento koláčik k tomu počasiu sedel :-).

      Odstrániť